fbpx

Slik lager du en perfekt LinkedIn bedriftsside

Med over 1,2 millioner LinkedIn-brukere i Norge, er LinkedIn en unik digital kanal med et hav av muligheter for både potensielle kunder og potensielle ansatte. Vi har satt sammen en sjekkliste med totalt 7 tips for å hjelpe deg og din bedrift med å komme i gang, og sikre at dere får mest mulig ut av deres bedriftsside på LinkedIn.

Det er flere grunner til at det er smart å opprette en bedriftsside på LinkedIn. For det første fungerer en side på LinkedIn som stemmen til en organisasjon eller bedrift på det sosiale nettverksstedet. Medlemmer får også mulighet til å lære mer om for eksempel bedriften eller skolen din, merkevarer, produkter, jobbmuligheter og tjenester. Du må også ha en side for å kunne samhandle med andre medlemmer. Så, hvordan får du egentlig mest mulig ut av din bedriftsside på LinkedIn?

1) Selskapsnavn

Dette må være lett å finne og i samsvar med virksomhetens navn. Selskapsnavnet er det som vil være synlig i alle dine ansattes LinkedIn-profiler. Vårt selskapsnavn på LinkedIn er med andre ord “Myldring”. 

2) Selskapsbeskrivelse

På LinkedIn har man totalt 2000 tegn til rådighet til å beskrive selskapet. Her kan du også gjerne beskrive hva man kan forvente ved å følge siden. Ved å legge til søkeord i beskrivelsen og under “spesialiteter”, gjør du det lettere for de riktige menneskene å finne bedriftssiden din. 

2) Logo og omslagsbilde

Ønsker du å ha en perfekt LinkedIn bedriftsside kommer du ikke unna å ha logo og gode omslagsbilder. Logo er logoen som vises i nyhetsfeeden til de som følger selskapet, og fungerer som et “profilbilde” på siden. Omslagsbilde fungerer som ditt “toppbanner” ettersom det kommer øverst på siden din og er synlig for alle. Bruk dette bildet til å reflektere firmaets prestasjoner, arrangementer og tilbud. 

3) Karrieresider

Dine ansatte er ditt viktigste utstillingsvindu for kompetansen og kredibiliteten til din virksomhet og de produktene og tjenestene dere leverer. Ved å opprette en karriereside kan du bruke dette området til å fremheve din bedriftskultur, samt ledige stillinger i bedriften din. 

4) Presentasjonssider 

For å trekke frem merkevarer, forretningsenheter eller andre initiativ, anbefaler vi at du lager egne dedikerte presentasjonssider. Du kan opprette presentasjonssider for ulike deler av bedriften, med egne budskap og målgrupper. (NB: Du kan opprette opptil 25 presentasjonssider gjennom en overordnet side på LinkedIn.)

Les også: Slik tar vi sømløst over ansvaret for dine sosiale kanaler.

5) Fremhevede grupper

Har firmaet laget noen egne grupper på LinkedIn? Vis dem frem ved å legge dem til her. (NB: Det er kun administratorer av grupper som kan legge til dette.)

6) Firmaoppdateringer

Hver “like”, kommentar og deling er med på å øke din rekkevidde. Ved å stille tankevekkende spørsmål øker du sjansen din for at følgerne dine responderer på oppdateringene dine. 

7) Analyse

Sist, men ikke minst, skaff deg innsikt i hva som fungerer og ikke fungerer ved å bruke LinkedIn sitt analyseverktøy til å teste frekvens, temaer og formater. 

Legg inn en kommentar

TOP
%d bloggere liker dette: