Siv Hatlen Heimdal
Seniorrådgiver
Siv er en hardarbeidende og engasjert kommunikasjonsrådgiver med over 12 års arbeidserfaring fra medier og kommunikasjonsarbeid. Ved siden av jobb fullførte Siv en mastergrad i medievitenskap ved Universitetet i Oslo våren 2013.
Siv startet sin arbeidskarriere i film og tv-bransjen hvor hun produserte reklamefilmer, dokumentarer og reiselivs-tv. Senere har hun jobbet i diverse TV-kanaler, før hun i Norsk Landbrukssamvirke bygget opp landbruk.no til å bli et norges mest besøkte nettsteder innen landbrukssektoren. Siv har også vært prosjektleder for Mat og Landbruk-konferansen i tre år.
I løpet av studietiden startet Siv opp Oslo Student-TV sammen med noen medstudenter. I tillegg til Myldring, driver hun også tenketanken Rethink Food sammen med Ola Hedstein.
Siv har mye erfaring, stor arbeidskapasitet og et strategisk blikk. Hun elsker å hjelpe bedrifter strukturere kommunikasjonsarbeidet sitt slik at de kan få mest mulig ut av de ressursene hun har. Sivs andre “passion” i livet er å skrive gode, informative tekster. Gjennom koronapandemien har Siv blitt en ekspert i å gjennomføre digitale workshops. Hun har gjennomført prosesslederkurs i regi av Lent, og har god erfaring med å lede kompliserte prosesser til mål.
Prosjekter
Arrangement:
Siv har jobbet sammen med Rørosmeieriet om å lage en kombinert fysisk og digital konferanse om hva matproduksjon “i takt med naturen” egentlig betyr.
Tekstproduksjon:
Siv har bistått Gartnerhallen med å fylle deres nye nettsider med tekster.
Kampanje:
Siv er en av initiativtakerne for en FN-kampanje mot rettferdig og bærekraftig bruk av antibiotika for å forhindre antibiotikaresistens og overforbruk.
Skrevet av Siv

Kvinnelige bedriftseiere er bra for verden
Kvinnelige bedriftseiere tar andre valg enn menn. Derfor blir kvinnelige gründere sett på som et verktøy for å nå FNs bærekraftsmål. Vi skulle bare ønske det var litt flere av oss.

Skrivetips til deg som vil bli litt bedre på å skrive
Seniorrådgiver Siv Heimdal i Myldring har skrevet mange tusen tekster. Her er 10 skrivetips som kan hjelpe deg med å få fart på skrivingen.

Slik gjennomfører du en vellykket kommunikasjonsworkshop
Ved å invitere kollegaene dine til denne type workshop vil dere sitte igjen med en kommunikasjonstrategi som alle er fornøyde med.

Kommunikasjonsstrategi på 1-2-3-4-5
Dersom du ønsker å få mest mulig ut av tiden og pengene du bruker på kommunikasjonsarbeidet ditt, bør du svare på disse fem spørsmålene.

Derfor er en kommunikasjonsstrategi en klok investering
Hvis du vil ha slutt på endeløse diskusjoner med kollegaene dine om hvilke kanaler dere skal bruke og hva dere skal poste i sosiale medier, bør dere lage en kommunikasjonsstrategi.